Listing 1 - 10 of 29 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Wie durft... de afdeling communicatie op te heffen ?
Author:
ISBN: 9789043010214 Year: 2008 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In 'Wie durft… de afdeling communicatie op the heffen?' rekent Birgitta van Loon op onorthodoxe wijze af met de hedendaagse communicatievormen. In dit boek pleit zij ervoor om de communicatieafdeling op te heffen en de term communicatie af te schaffen; verbinden is het nieuwe woord. Met deze manier van contact maken ontstaat een ultieme balans tussen ratio en emotie. Voor wie durft, biedt Van Loon een ruime schakering aan praktische handvatten en nieuwe denkwijzen om haar ideeën daadwerkelijk in te kunnen voeren in een organisatie. Inleiding Wie durft... 1 Van filosofie naar communicatie 2 Emoties zijn intelligent 3 Communicatie vanaf het eerste uur 4 Van dialoog naar verbinding 5 Het succes van de verbinding 6 Man en vrouw Intermezzo 7 De communicatie van de organisatie is ongesteld 8 Oprecht leiderschap is van iedereen 9 Begrijp jij wat IK bedoel? 10 De communicatieafdeling opheffen...wie durft? 11 De gelukkige organisatie 12 De inzet van creativiteit 13 De toekomst van verbindingen, wie durft? Mensen en hun verhalen


Book
Rapportagetechniek : schrijven voor lezers met weinig tijd.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9001291384 9789001794781 Year: 2011 Publisher: Groningen Noordhoff uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek laat zien hoe je lezers kunt overtuigen, zelfs als ze niet de hele tekst lezen van een rapport. De vele voorbeelden illustreren hoe je dat kunt doen. Ook staan er in dit boek gerichte aanwijzingen voor het schrijven onder tijdsdruk, bijvoorbeeld het organiseren van het schrijfproces in teamverband. Verder bevat het boek concrete adviezen voor het mondeling presenteren van een rapport, het schrijven van sollicitatiebrieven en het schrijven in het Engels. In de nieuwe editie is een hoofdstuk toegevoegd over het omgaan met informatiebronnen, met speciale aandacht voor (onbewust) plagiaat. Verder is de bijlage over rapporteren in het Engels uitgebreid en er is extra aandacht voor het overtuigend beargumenteren van keuzes


Book
Minder opzien tegen schrijven : over schrijfangst, uitstelgedrag en writer's block
Authors: ---
ISBN: 9789013066104 Year: 2009 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Schrijfangst: iedereen die wel eens onder druk iets heeft moeten schrijven, kent het verschijnsel. Uitstelgedrag of erger een blokkade, komt zelfs onder de meest geoefende auteurs voor. Goed schrijven is maar ten dele een kwestie van vaardigheden. Emoties als faalangst en onzekerheid spelen ook een grote rol en kosten energie, maar ook geld. Dit boek gaat in op de psychologische achtergrond bij het schrijven van zakelijke teksten, geeft zeven cases van mensen met schrijfproblemen en sluit af met praktische tips voor het aanpakken ervan. Een overzichtelijk gidsje met herkenbare ervaringen en bruikbare adviezen over een weinig besproken onderwerp. Bijlage: checklist voor Zelfonderzoek. Met literatuurlijst. Dit deeltje uit de serie 'Hoe formuleer ik het?' is een bewerkte heruitgave van 'Schrijven zonder vrees', dat bij uitgeverij Thema verscheen. De auteurs zijn psycholoog en neerlandicus en werk(t)en als (schrijf)coach.


Book
Hoe gebruik ik nieuwe media bij communicatie
Author:
ISBN: 9789013047127 Year: 2007 Publisher: Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het communicatiemodel en nieuwe media Nieuwe vormen van communiceren Communicatie via nieuwe media


Book
Een goed verhaal : presenteren, praten, pleiten
Author:
ISBN: 9789057122576 Year: 2008 Publisher: Amsterdam Nieuwezijds


Book
Communicatie handboek
Author:
ISBN: 9789001863029 9001863027 Year: 2016 Publisher: Groningen : Noordhoff Uitgevers,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Communicatie handboek leert je hoe je de communicatie van een organisatie het beste vorm en inhoud kunt geven. Het boek geeft je een beknopt en toch volledig overzicht van het vakgebied. Heel toegankelijk dankzij het heldere taalgebruik en de praktijkgerichte benadering. Waarom kiezen voor Communicatie Handboek? * handige samenvattingen en begrippenlijsten; * goede voorbereiding op de beroepspraktijk; * inclusief unieke code voor Prepzone, met handige oefentoetsen, flitscolleges en begrippentrainer. In dit handboek maak je uitgebreid kennis met onderwerpen als corporate, marketing- en interne communicatie, maar je leert bijvoorbeeld ook hoe je als communicatieprofessional om kunt gaan met de pers. Het boek besteedt speciale aandacht aan het communicatieplan, communicatie bij veranderingen en social media. Deze onderwerpen nemen binnen de communicatiepraktijk een belangrijke plaats in, dus het is goed om je hier al tijdens je studie in te verdiepen. Met de praktijkcases aan het eind van elk hoofdstuk kun je je kennis van de theorie testen. De samenvattingen en begrippenlijsten helpen je bij het voorbereiden op je tentamens. Omdat het communicatievak razendsnel verandert, is deze vijfde editie van Communicatie Handboek volledig herzien. Alle onderdelen zijn geactualiseerd, van arbeidsmarktcommunicatie tot brandactivaties. Een grote metamorfose onderging het hoofdstuk over contentstrategie. De behandeling van de media is in deze uitgave geheel gebaseerd op het model van Paid, Owned & Earned Media. Er zijn aparte hoofdstukken voor de interne en externe analyse. Bij interne communicatie is er nog meer aandacht voor communicatie bij veranderingen. Bij externe communicatie ligt nog meer nadruk op social media en reputatiemanagement.


Book
Visual thinking : Empowering people & organizations through visual collaboration
Author:
ISBN: 9063694539 9789063694531 Year: 2017 Publisher: Amsterdam BIS Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Visual thinking and drawing are both becoming increasingly important in today's business settings. A picture really can tell a thousand words. Visualisation is a crucial part of the journey for companies seeking to boost enterprise agility, break down silos and increase employee and customer engageƠment. Visualising thought processes can help break down complex problems. It empowers teams and staff to build on one another's ideas, fosters collaboration, jump-starts co-creation and boosts innovation. This book will help brush aside misconceptions that may have prevented you using these techniques in your workplace. You don't need Van Gogh's artistic talent or Einstein's intelligence to harnass the power of visual thinking and make your company more successful.


Book
Verleiden op internet : hoe maak je een website onweerstaanbaar ?
Author:
ISBN: 9789089650726 Year: 2011 Publisher: Culemborg Van Duuren Management

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Online klanten voelen direct aan of je hebt begrepen waar ze voor zijn gekomen. Hebben ze een slechte ervaring op je website, dan zijn ze zo weer weg en is het maar de vraag of je ze ooit nog terugziet. In Verleiden op internet laat Aartjan van Erkel zien dat online gedrag voorspelbaar is, en dat eenvoudige ingrepen genoeg zijn om klanten het gevoel te geven dat ze welkom zijn op je site. Ze laten zich daarna graag overtuigen, en er zijn verrassende psychologische knopjes waar je op kunt drukken om je klanten onbewust te beïnvloeden. Verleiden op internet geeft je eenvoudige, krachtige overtuigingstechnieken om het rendement van je site te verhogen. Aartjan van Erkel bespreekt homepages, productpaginas, tekstpaginas, webformulieren en beeldmateriaal, en laat zien wat het geheim achter onweerstaanbare sites is. Door de vele praktische tips en voorbeelden kom je op ideeen om je eigen site te verbeteren en zo het aantal aanvragen, inschrijvingen, reserveringen of bestellingen te verhogen. Vaak kan dat simpelweg door je teksten of beeldmateriaal te veranderen, dus zonder technische aanpassingen. Daarmee is dit een onmisbaar boek voor iedereen die zich met websites bezighoudt! Bron : http://www.bol.com


Book
Geweldloze communicatie : ontwapenend en doeltreffend
Authors: --- ---
ISBN: 9789056378547 9056378546 9789047703617 Year: 2006 Publisher: Rotterdam Lemniscaat


Book
Speechwriting is (geen) kinderspel : de kunst van het luidop schrijven
Author:
ISBN: 9782509007346 Year: 2010 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het mandje van communicatieverantwoordelijken en leidinggevenden ligt vaak ook het schrijven van teksten die door anderen moeten uitgesproken worden. De auteur leert op een speelse maar wetenschappelijke wijze wat men moet doen en vooral niet mag doen bij het schrijven van een toespraak. Bovendien leert de gebruiker er de toegankelijkheid van de tekst te meten en krijgt handige tips om een toespraak interessanter te maken voor het publiek. Wie "luidop" wil schrijven moet zich voortdurend bewust zijn van het verschil tussen het geschreven en het gesproken woord. De tekst moet simpel, direct en vooral kort genoeg zijn. In het algemeen begint de aandacht van de toehoorders na 20' immers gevoelig te verslappen. Zorg er ook voor goed gebriefd te zijn en te schrijven en te spreken in functie van de toehoorder. Oefen vooraf en hou het boeiend

Listing 1 - 10 of 29 << page
of 3
>>
Sort by